برندسازی ملی


1393/10/16 14:01:37 650
نویسندگان : ابوالفضل معصوم زاده زواره- جعفر شمسی
ناشر : مؤلف
شابک : 9789640475669
سال چاپ : 1393
نوع کتاب : تالیف
مشاهده سایر کتاب های ابوالفضل معصوم زاده زواره

نویسنده: ابوالفضل معصوم‌زاده زواره- جعفر شمسی

ناشر: مؤلف

چاپ دوم: 1393

تعداد صفحات: 248

ويژگي كتاب:

   برندسازي ملی، مفهومی است که در بر دارنده طیف وسیعی از فعالیت‌های یک ملت است که شامل صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، فرهنگ و میراث فرهنگی، مردم، حاکمیت و گردشگری است. در واقع، برند ملی نشان‌دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است.

   استفاده از ابزار برندسازي ملی توسط دستگاه­های سیاستگذاری کشورهای پیشرو در حوزه دانش بازاریابی (به عنوان منشأ این مبحث) تا بدانجا پیش رفته که از آن به عنوان دیپلماسی عمومی یاد می­کنند. ضمناً اثبات تأثیرگذاری برندسازی ملی و نقش آن در توسعه کشورها موجب گردیده سازمان ملل متحد نهادی با نام «سازمان جهانی دارایی­های معنوی» را مأمور پیگیری برندسازی برای کشورها و ملل در حال توسعه و فقیر کند. اکنون برندسازی ملی تبدیل به ابزار و واقعیتی انکارناپذیر در توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی كشورها شده است.

   نمونه‌های بهره‌برداری موفق از این مقوله را می­توان در جای جای دنیا مشاهده کرد. ترکیه، اسپانیا، استرالیا، چین، فنلاند، برزيل، آفريقاي جنوبي و حتی کرواسی و عمان نمونه­های موفق اجرا و انتفاع از برنامه برندسازی ملی هستند.

   تصویرسازی، تغییر تصویر موجود، و شکل­دهی به یک تصویر و ذهنیت جدید و مطلوب، جوهره برندسازی ملی به حساب می­آید. برند ملی کلیشه­های منفی غالب را می­زداید و سعی می‌کند به جای آنها و بر اساس ظرفیت­ها، تصویری مطلوب را جایگزین نماید.

   در اين كتاب سعي شده تا مخاطبان گرامي بطور كامل با مفهوم نوين برندسازي ملي آشنا شده و به مزيت‌هاي برندسازي براي ملتها پي ببرند. اميد است مطالب بيان شده در اين كتاب بتواند در پيشبرد مقوله برندسازي در كشور راهگشا باشد.

http://ifiles.ir/brand-management-books/235-nation-branding.html?sid=f3868a84cffb7f474dc763dd0331b617